Dlaczego terminal odrzucił moją transakcje w sklepie?

Ileż razy podczas płatności kartą mieliśmy komunikat „transakcja odrzucona”. Taka sytuacja nie jest przyjemna dla nikogo i zwykle wywołuje nerwowość. Nie ma jednak powodów do paniki, ponieważ kradzież internetowych pieniędzy jest najmniej prawdopodobnym wariantem, spośród wszystkich.

Chcesz dowiedzieć się, dlaczego terminale odrzucają transakcje i nie przyjmują pieniędzy? Oto kilka najważniejszych powodów i sposobów, na poradzenie sobie w takich sytuacjach.

Odrzucona transakcja – co to oznacza?

Najczęstsza z przyczyn odrzucenia transakcji jest prozaiczny powód – brak internetu. Dodajmy tylko, że terminale działają bez przewodów, wobec czego połączenie może być zerwane lub niewystarczająco silne. W większości modelów pojawia się wówczas znak skrzyżowanych narzędzi. Aby temu zapobiec, należy poprawić jakość połączenia internetowego, na przykład spróbować zresetować router.

Gorzej, jeśli połączenie zostanie zerwane podczas dokonywania transakcji, bo wówczas środki zostaną ściągnięte z konta, ale nie będą przekazane do banku. Takie sytuacje są jednak regulowane przez same banki, które wychwytują nieprawidłowości, zwykle na koniec dnia. Zwrot jest dokonywany w przeciągu kilku dni.

Inną przyczyną trudności z płatnością jest uszkodzony terminal. Tutaj niestety pracownicy sklepu nie mogą zrobić za wiele i muszą zdać się na ekipę fachowców. Uszkodzenie objawia się odrzuconymi transakcjami albo wygaśnięciem ekranu. Kolejne przesłanki przemawiające za niezaakceptowaniem płatności to cała gama problemów z kartą płatniczą. Może być ona uszkodzona fizycznie, może być na niej przekroczony limit, źle wpisano pin lub nie ma niej wystarczająco wiele środków.


Polecamy: http://www.akapester.com.pl/


Warto dodać, że odrzucane są także pierwsze płatności nowych kart. Warto być na bieżąco z pracą banku, ponieważ często tam pojawiają się informacje o przerwach technicznych, podczas których płatności kartą są niemożliwe. Takie informacje pojawiają się często na aplikacjach mobilnych i stronach internetowych danego banku. Jeśli sytuacja się powtarza, konieczne jest odwiedzenie placówki bankowej i wyjaśnienie problemu.